close

 

Layout_animalinstinct.jpg 

有些歌真的是歷久彌新。

 

Suddenly something has happened to me
As I was having my cup of tea
Suddenly I was feeling depressed
I was utterly and totally stressed

Do you know you made me cry
Do you know you made me die

就在我喝茶的時候,突然覺得有事發生。
我瞬間地感到沮喪,整個人被壓力所束縛著。

你知道嗎? 你令我哭泣
你知道嗎? 你令我生不如死


And the thing that gets to me
Is you'll never really see
And the thing that freaks me out
Is I'll always be in doubt

It is a lovely thing that we have
It is a lovely thing that we
It is a lovely thing, the animal
The animal instinct

真正令我心煩的是你未了解你對我造成的傷害
而真正令我害怕的是我將一直猜忌

對我們來說這是件非常美好的事情
非常美好的事情...我們那如動物的本能


So take my hands and come with me
We will change reality
So take my hands and we will pray
They won't take you away

They will never make me cry, no
They will never make me die

所以牽著我的雙手跟我來
讓我們來改變這世界
所以緊握著我的手讓我們一起祈禱
他們不會帶走你

再也不要讓我哭泣
再也不要讓我生不如死


And the thing that gets to me
Is you'll never really see
And the thing that freaks me out
Is I'll always be in doubt

It is a lovely thing that we have
It is a lovely thing that we
It is a lovely thing, the animal
The animal instinct

真正令我心煩的是你未了解你對我造成的傷害
而真正令我害怕的是我將一直猜忌

對我們來說這是件非常美好的事情
非常美好的事情...我們那如動物的本能


MV在描述一個單親媽媽獨力扶養兩個小孩,在失業的狀況下有政府單位介入要強制帶走小孩至收容所。母親無可奈何只能讓小孩被帶走,卻在事後變裝潛入收容所帶走小孩,開著車一路奔走天涯。母愛也是一種動物本能。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Pandaz 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()